tisdag 15 september 2009

Min tonårskärlek har lämnat jorden

Patrick Swayze RIP 2009-09-14





Alltså första gången jag satte igång dirty dancing i videon som 10 åring glömmer jag aldrig... jag vart typ helt förtrollad av den väldigt enkla storyn och dom grymma dansstegen som jag bara suktade efter att lära mig.
Och den kroppen och sättet Patrick rörde sig på, jag va fast.
Tror nog att det va redan då jag fick min förkärlek för vältränade mansmagar.

Det va med sorg i mitt hjärta som jag läste första gången om att Patrick hade fått cancer och fick konstaterat för mig att det va små chanser att han skulle överleva. Efter en lång och hård kamp orkade han inte mer, min flick idol som öppnade ögonen på mig.
Det var med sorg i hjärtat som jag läste att han somnat in en gång för alla... Patrick swayze in my heart för alltid.
Dirty dancing kommer alltid att vara tidernas bästa film för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar