tisdag 23 februari 2010

Lite helg...

Tänkte dela med mig lite av min födelsedagspresent som jag fick av Patrik.
Lördagen började med en mycket seg morgon och en mycket opeppad Sofia... men eftersom jag e så gullig så hade jag lovat att just denna lördag så skulle vi åka till Paradisbadet i Ö-vik, så sagt och gjort vi satte oss i bilen iof typ en timma senare än vi tänkt men vi satte oss i bilen och började färden ner...
Typ en halvtimma efter att de öppnat hela placet så var vi där och höll itne på att ta oss innanför dörrarna men som tur var så trängde de in sig lite till så vi fick stänga dörrarna för det var inte direkt varmt ute om jag säger så...
Vi betalade in oss till relaxen och det visade sig vara ett klipp...
ett eget omklädningsrum så man slapp alla dessa skrikande ungar (okej inge fel på barn, men de kan vara ganska högljudda) bytte om i lugn och ro och kilade ut till badet...
Vi gick raka vägen till relax-avdelningen, och det var verkligen värt kan jag säga, vi satte oss i bubbelpoolen och njöt...
de va grymt lugnt där inne, man fick en smärre chock när man hade bestämt sig för att åka en rutschbana och inser hur hög ljudnivån är där inne på själva äventyrsbadet... vart inte allt för många åk under dagen kan jag säga, va skönare på relaxen och alla bastusittningar...
Ja jag håller på att vara gammal jag vet, och jag överträffade mig själv med att sitta kvar under tre bastusittningar och jag som inte tycker om att basta eftersom det är så varmt.
Efter förtäring som blev en hamburgertallrik och lite glass så började dagen lida mot sitt slut och vi bestämde oss för att vi skulle åka några åk till i rutschbana och tack och lov så va det mycket mycket mindre folk så då trott eller ej så kom barnasinnet fram och vi rejsade lite... efteråt så inser jag att jag hade väldigt ont i mitt knä och på nått sätt så hade jag lyckats slå det ganska ordentligt blev ett mycket fint blåmärke kan jag lova....
Okej det ser inte lika hemskt ut på bild som i verkligheten, men det var stort och gjorde ont...
jag lovar!









I alla fall så varma, utvilade och nöjda så styrde vi kosan norröver...
Väl hemma så väntade räkor till middag som Patrik hade planerat sen två veckor tillbaka typ... det var riktigt gott faktiskt!
Och sen hade jag tänkt mig ut och skaka rumpa men kroppen sa nej så det vart melodifestivalen och sedan godnatt... :)
Det var en riktigt riktigt bra dag trotts att jag inte var peppad från början... :)
Så TACK Patrik! :)










På söndagen skulle jag baka en kaka för att det skulle bli lite mysigt oxå, men jag misslyckades mest hela tiden, men men kakan vart god tillslut trots att det tog sån tid... :)

Och förresten... Grattis Hanna och Per till eran lilla pojke! :D

4 kommentarer:

  1. Låter som en toppendag det där! Det var du värd! //Annasara

    SvaraRadera
  2. Vad fin ni är! Hur känns det med skolan och så? Jag tar tjänstledigt till hösten för plugg jag med. Kram

    SvaraRadera