måndag 12 november 2012

12 November 2012

Igår gjorde vi halvt om halvt klart ett projekt som jag har pratat om ett tag men som den andra personen i denna lägenhet varit halvt skeptisk mot fram till för ca 2 veckor sen. Det som hände var att vi hittade en skiva som va nästan så lång som vi ville ha och någorlunda billig så vi kunde inte annat än slå till och därmed var projektet igång... Vi var nära att sätta upp skivan redan den helgen men problemet var bara att vi inte fick tag i några ben som vi gillade så vi fick beställde ben och lite andra saker från Ikea och fick då vänta ca två veckor innan sakerna kom, men i fredags... I fredags kom äntligen de vi beställt så igår var projekt sätta upp skrivbord i full gång... :)
Vi är inte helt klara men de duger tills vidare :D

Så här stökigt hade vi från början (hurtsarna är dock nya)
En till bild från innan förvandlingen ;)

Resultat

De fattas bara en ny stol till mig (undra varför?). 

vart faktiskt rätt nöjd de som är kvar kommer senare bara att jag fick igenom min idé tycker jag va stort, det blev rätt mycket mer yta... senare ska vi kanske ha nån hylla eller dylik ovanför bänken, och en annan lösning i vänster hörn men det är ett annat projekt ;)

3 kommentarer: