söndag 21 oktober 2012

21 Oktober 2012

Här om veckan tog jag tag i ett av mina projekt som har stått och väntat länge och väl och det var projekt måla om hallsoffan...
Denna soffa stod i farmor och farfars kök i stort sett hela min uppväxt så det känns ju helt fantastiskt att jag kunde piffa upp och faktiskt använda den i min lägenhet. Då har jag ju alltid min älskade farmor hos mig på ett sätt, å det är jag glad för :)


Här har jag dock hunnit byta tyg på soffan, men så här såg den ut innan jag målade den

En bild på processen, ett varv målat
Och slutgiltiga resultatet :)
Man kan förstå att jag är nöjd eller hur? ;)
När jag målat klart soffan så tog jag mig an att måla hatthyllan så den skulle passa in med det andra och det vart mycket bra det också men de har jag tyvärr ingen bild på :)



3 kommentarer: