lördag 1 januari 2011

Nytt år...

... nya möjligheter!
Nu har ännu ett år gått, *suck* åren går fantastiskt fort nu för tiden, Tänk för ett år sedan bodde jag i Piteå och pluggade till danslärare, till sommaren beslöt jag att byta ut Piteå mot Umeå, jag flyttade in hos min pojkvän i Umeå och mina saker flyttade in hos mina föräldrar i Ånäset. Under sommaren beslöt jag att ta studieuppehåll från studierna i Piteå för att testa mina vingar på Balettakademien i Umeå. Hela min höst har präglats av Dans, Dans, Dans... och vad mer kan man begära? att dansa och umgås med några av de allra bästa vännerna som finns är det bästa man kan göra, det enda jag saknar just nu är vännerna som jag "lämnat" i Stockholm. Det har helt enkelt varit ett bra år!

Jo just det 2010 var även det året då min storasyster gifte sig med sin John på Cypern med hela familjen närvarande, och året då jag under en period av ett halvår varit från karesuando långt upp i norr till Malmö långt ner i söder, jag gjorde en liten Sverige resa i början på sommaren som startade i Piteå, jag åkte tåg nästan genom hela landet (även en snabbis över till Köpenhamn) för att besöka vänner runt om i vårt avlånga land... Det rekommenderas starkt... ;)

Även om det är fantastiskt att det är ett nytt år så känner jag lite ångest över att det är ännu ett nytt år igen, med ett nytt år kommer ännu en födelsedag där jag blir ännu äldre än vad jag redan är, nya val om vart jag ska ta vägen och vad jag ska bli, alla frågor om vad jag ska bli när jag blir stor och så mycket mer som jag måste ta ställning till... hmm jag kan rabbla upp många saker som jag känner lite ångest inför, men det skulle bli så tråkigt i längden så...

GOTT NYTT ÅR och 2011 here we come!


4 kommentarer:

  1. Gott nytt år Sofia! Minns när du var här nere med glädje! =) Och se fram emot det nya året med nya utmaningar =). Annasara

    SvaraRadera
  2. Svar: Nej vad fränt! :D Då vet du kanske hur grym hon är på att sjunga? ^^

    SvaraRadera
  3. Tack Annasara!
    Jag blir så glad när du är söt och kommenterar min blogg... det var fantastiskt roligt att hinna besöka dig även om det var en kort visit... ;) saknar dig min vän!

    SvaraRadera
  4. Saknar dig också! Pussochkram Annasara

    SvaraRadera