torsdag 8 april 2010

längesen sist... +Bilder ;)

Jaha nu va det längesen jag skrev nått... har kommit så sjukt mycket i mellan, plugg, tentor och påsk... och fortfarande känner jag att tiden inte kommer att räcka till hur ska jag hinna allt? det är den frågan jag ställer mig varje dag den andra e hur ska jag orka?

För några veckor sen så lovade jag lite bilder på resan till Kiruna så här kommer det några smakprov... bara för att tillägga, vi var på ishotellet en eftermiddag och kollade in alla fina konstverk fantastiskt att man kan göra så mycket av is... och sen en annan kväll var vi ner i gruvan iof för att titta på en svampodling men det var mycket spännande i alla fall, vår guide berättade en massa spännande saker... :)




Så först har vi lite bilder från ishotellet, och det första som dansklassen gjorde var att ställa sig och skaka rumpa på dansgolvet...







Det var väldigt mysigt så jag rekommenderar att åka dit även om det inte är helt gratis att gå in och kolla på alla konstverken, jag var grymt fascinerad.

Sen har vi lite bilder från Gruvan, den första föreställer gruvan utifrån en bit ifrån oxå... :) sen bild 4 & 5 är den fantastiska svampen som våran guide odlar nere i gruvan.
.


Här har vi några bilder från Kirunas kyrka som var otroligt fin och sevärd.




Finska gränsen hittade vi i Karesuando... ;)



Å så sist fick jag lov att föreviga att vi varit i Gällivare, då visste jag inte att vi skulle sitta där i typ 3 timmar eller vad det nu vart... :)



När jag ändå håller på så slänger jag in en bild på min blonda kalufs.... :)

3 kommentarer:

  1. å va kul å se bilderna. jag vill oxå åka dit, nu blev jag ännu mer sugen är tidigare nu när man fick se lite bilder=)

    SvaraRadera
  2. Ja det var fantastiskt fint kan jag säga, rekommenderar det starkt... det är otroligt vackert där uppe dessutom :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit på ishotellet fast det var längesen. Sjukt häftigt! =)Annasara

    SvaraRadera