måndag 30 november 2009

Tillbaka...

Nu äntligen är jag tillbaka på nätet igen har haft väldigt dålig kontakt med det under min vistelse i Kåge, men nu e jag tillbaka i Piteå så nu ska jag uppdatera.

Jag har haft två väldigt lärorika veckor i en etta på Kågeskolan, jag har verkligen blivit glatt överraskad och nästan lite sugen på läraryrket trots allt... :)
Fick höra väldigt mycke bra saker från min handledare plus att jag ska ta för mig mer och ta plats, men det visste jag som redan.
I lördags följde jag min bror och hans tjej till IKEA, och jag tvingade med Patrik oxå... ;) eller helt ärligt så följde han faktiskt med frivilligt. Tråkigt nog tappade jag intresset väldigt fort för att vara jag på IKEA, jag menar 15min e väll lite väl fort!?
Jag visste ju som inte vad jag skulle komma att behöva eftersom jag inte hade tittat på lägenheten som jag skulle få så de vart inte direkt några stora inköp, om man inte kalla en toa borste för ett stort inköp, men Patrik fyndade lite.
Sedan följde jag Patrik till Umeå för att fira första advent med honom, vi åt tomtegröt på morgonen och på eftermiddagen så hade vi typ värsta julbordet med skinka, kalvsylta, köttbullar, potatis, rödbetssallad, bröd, julmust, pepparkakor och ljus tända på bordet det var riktigt kanon, men innan vi åt av detta så hade Patrik städat och julpyntat (mer än vad han brukar pga mig)



























Och så idag, har jag varit på skolan, var kul att se alla klasskompisarna igen, men lite drygt med alla uppgifter igen. I alla fall så ringde jag tjejen som har haft lägenheten som jag ska ha och frågade när hon trodde hon skulle vara klar, och då säger hon att jag kan få nyckeln vid två.... så nu e jag lägenhetsinnehavare, och jag har burit in alla saker som jag har här uppe i Piteå men hoppas på mer saker så småningom för just nu är det lite tomt, och jag ska inte sova där i natt hade jag tänkt.
Så här fint fick jag de på bara några minuter, de e även typ det enda som finns i lägenheten för tillfället














Så här har vi lite uppdatering... jo förresten det snöar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar