torsdag 24 januari 2013

Sjuksyrra... jag!?

Sjuksköterska jag!?
Ska jag bli sjuksköterska eller?
Passar jag verkligen som det?
Jag student, hur gick det till?
Jag är nog bara fejk student!
Hur blev det så här egentligen?
Visst jag sökte, men komma in de trodde jag nog aldrig!
Jobbet då? hur blir det med det?
Kommer jag att fixa detta, att plugga alltså?
kommer jag att orka plugga 3 år?
3ÅR det är rätt länge!
osv. osv.

Jadu ungefär så här har tankarna gått runt runt i mitt huvud sedan i måndags då de ringde från sjuksköterskeutbildningen här i Umeå och undrade om jag ville ha en plats. Jag var 2:a reserv på urvalet av gymnasiebetyg, men jag hade som ändå intalat mig att jag inte skulle komma in.
Ibland känner jag faktiskt att det ska bli spännande, men jag har även hunnit känna att det känns övermäktigt och... och vi ska på praktik om typ 3 veckor eller nått...

ja ja önska mig lycka till för det lär jag behöva! :)

3 kommentarer:

  1. Grattis gumman! Gud så grymt spännande;) klart du klarar de!! Kram maja

    SvaraRadera
  2. Hörrö om du passar som sjuksköterska är väl inget att fundera över, du skulle vara grym :D Frågan är väl om du själv skulle trivas som det..
    Lycka till i funderingarna!

    SvaraRadera
  3. Du skulle vara perfekt som syrra! Förstår satt det snurrar när det blev så snabba vändingar. Men du får väl se hur det känns och vad du känner för ämnet! Stressa inte upp dig! Massor av kramar

    SvaraRadera