tisdag 15 januari 2013

15 Januari 2013

Jaha nu var det 2013 då hur gick detta till?
Jag hann liksom inte med, de va jul och massa massa jobb och nyår å massa massa jobb å så sitter jag här nu och inser att halva januari 2013 redan har passerat, det känns lite läskigt faktiskt.
Men i detta inlägg tänkte jag fokusera på året som varit, precis som väldigt många har gjort redan egentligen är det väl mest för min egen skull så att jag inser att jag faktiskt har hunnit med rätt mycket. :)

Då så 2012 var alltså året då jag:

  • Blev moster för tredje gången denna gång till en otroligt fin liten pojke

  •  Tog tummen ur och läste naturkunskap B och blev godkänd
  • Åkte på en båtkryssning med sambon min och tittade på min fina vän som showade på båten.

  • Åkte fram och tillbaka mellan Umeå och Stockholm mer än en gång
  • Flyttade till en större lägenhet med min sambo, nu är lägenheten vår gemensamma : )
  • Köpte en systemkamera

  • Åkte till Israel på en helt fantastisk resa

  • Fick vara med i Barnlappisteamet
  • Hade två veckors semester under sommaren (varav under en av dem var det Lappis)
  • Gjorde mitt livs första brudbukett

  • Var på två bröllop
  • Tappade 10kg i vikt
  • Köpte mina första tåspettskor

  • Vågade läsa en kurs vid universitetet (det satt långt inne kan jag lova)
  • Tog tummen ur och sökte utbildningar till våren
  • Blev arbetsledare på jobbet
  • Jobbade på mitt CV hela hösten
  • Skaffade kassavana genom att jobba på pingstkyrkans second hand (sjukt kul)
  • Vikarierade i en årskurs 2
  • Vikarierade på en förskola
  • Jobbade jobbade jobbade på mitt vanliga jobb
  • Satte upp en julmusikal med min barnkör (som för övrigt går att titta på om man går in på pingstkyrkan i umeås hemsida)
  • Dansade mindre än tidigare
  • Umgicks otroligt lite med mina vänner :(

    Ja detta är lite av vad mitt 2012 har varit präglat av och nu blickar jag framåt med spänning och lite vemod på vad 2013 har att komma med. Det första jag vet är att jag i alla fall blir ett år äldre inom några dagar.

8 kommentarer:

  1. Oj hej bara! Vad mycket du hunnit med detta år!!Vad du är duktig! Längtar efter dig!!
    Kraaaaam! Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack Frida! ja man inser när man sitter och sammanfattar ett år att man hinner med rätt mycket på ett år och man hinner glömma rätt mycket också. ;)
      Längtar efter dig å du det känns så bra att jag vet att jag kommer att få träffa dig under detta kommande år, DET är en fantastisk grej med att vara med i Lappisteamet.Kram på dig vännen!

      Radera
  2. Vilket år sofia! Du huset verkligen gjort en massa! Di är så duktig... Men i år kan vi väl satsa på att vara med varann massor! Bästa sofia! Vi ses snart! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog har jag hunnit med en del saker men nu får vi inte glömma att ett år är rätt många dagar ;)
      Jaaa Nina i år ska jag göra allt för att hinna umgås mer med dig, har verkligen saknat de under 2012 :) Kramar

      Radera
  3. Underbara du...Gud så mycket du har hunnit med att uppleva under 2012 och ändå låter de som du är besviken på året...
    Jag förstår dig helt angående hur de plötsligt var 2013 å mitten av januari... Vet inte hur de gick till. Men de beror nog på att vi inte riktigt firade jul å nyår.. Du jobbade å jag var sjuk.
    Kan inte säga nått annat än att jag hoppas på ett bättre år.. Kanske hitta kärleken?? Känns långt borta men man vet ju aldrig? De ända jag vet är att jag kommer flytta å för första gången äga en helt nybyggd lägenhet!!
    Hoppas du får ett toppen år gumsan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså det finns vissa saker som jag önskar att jag haft mer tid till, det är nog egentligen mest det som jag är lite besviken över annars när jag satt och skulle försöka sammanfatta året insåg jag att jag hade tagit tag i ganska mycket detta år och det känns skönt :)
      Ja Maja vi måste försöka hitta kärleken till dig :) Ja å lägenheten de kommer bli hur spännande som helst vännen.
      Saknar dig! Kramizar

      Radera
  4. Härligt vad mycket du hunnit med :D Jag är ju bara en av alla dina vänner, men du och jag har ju träffats flera gånger under detta år. Bla en heldag på stan och en heldag hemma hos dig. Det är ju ovanligt mycket om man jämför med de andra åren som gått den senaste tiden.
    KRAMEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen Petra du är nog ett av de få undantagen där ;) även om nu inte två heldagar är så mycket på ett år, men kollar man på andra år så är de lugnt mycket mer. Jag hoppas att det är ett tecken på att det börjar gå åt rätt håll igen, alltså att vi kanske får till fler träffar i år ;)
      Kram kram

      Radera