lördag 25 april 2009

Premiär för mjukglass...

Sitter i Falköping med alldeles för hög feber och hosta...
Vilken tur att jag har Maja som skämmer bort mig, för de e vad hon gör! Hon lagar mat, förser mig med alla mediciner som kan behövas, och tycker synd om mig... ;)

Har varit i Skövde på shoppingdagar... tydligen va de skövdes dag idag så de va massa folk och ståhej... rabatter i alla affärer och ballonger, heliumballonger, sockervadd och popcorn... där i allt ståhej så drömde jag mig tillbaka till 10 år igen då de pirrade i magen när de va handlardagarna hemma i lilla Ånäset och nästan allt detta fanns, och de va roligt att gå runt bland allt folk, idag kändes de bara jobbigt me allt folk.
Såg några småtjejer som hade köpt en heliumbalong och stog och drog i sig heliumet för att få sådär konstigt roliga röster, funderade där jag satt va de va för nå roligt med de... kom inte fram til nått för har aldrig själv provat de.

Träffade Loui oxå typ 30 min han hade väldigt bråttom och egentligen inte alls tid att träffas men eftersom jag ändå va i skövde och de va typ ett år sen vi träffades så tog han sig tid... de va grymt kul att se honom... inte bara se honom utan höra hans göteborska dialekt med skånska r blandat med skövdemål de e som ganska harmoniskt att sitta och lyssna på hans prat för han om någon e väldigt duktig på att prata, men de va bra för jag va ju inte så pigg så jag lyssnade helst... :)

innan vi åkte tillbaka till falköping så unnade vi oss årets första mjukglass och den satt verkligen som ett smäck... de e med andra ord officielt sommar för mig nu! ;)

1 kommentar:

  1. Men VAD I HELA FRIDENS NAMN GÖR DU I FALKÖPING NU?!?!?!??!?

    Vi har ju haft släktträff där idag, men jag och Christian har inte kunnat vara med... Och i morgon är det stort 40 års kalas i samma stad...
    Åh, kan du inte trolla över mig till dig typ NU ;)

    Kram Magda.

    SvaraRadera