onsdag 29 februari 2012

29 Februari 2012

Här om kvällen låg jag och funderade på en sak...

Finns det nån tidpunkt i livet då det är som bäst att skaffa barn?
Alltså det jag menar är ju att det kan vara trevligt att försöka styra in det så att man inte är allt för gammal när man väl får dem, eller kanske att man har studerat klart så man har en utbildning att stå på så man kan tjäna pengar?

Jag har i alla fall insett att jag troligtvis inte kommer att vara allt för ung när och om jag får barn eftersom man är sjukt nära 30 nu och jag klassar inte 30 som ungt. Jag kommer troligtvis inte att ha en fullständig utbildning eftersom jag är så sjukt seg på att komma på vad jag ska göra, och jag kommer troligtvis inte ha nått flådigt jobb innan för det lyser med sin frånvaro eftersom jag sitter fast i vårdträsket.
Men måste man verkligen ha allt det här, självklart är det ju praktiskt om man har det, men är det ett måste? kommer man att känna ja nu är jag redo?
Jag tror att det aldrig är läge att skaffa barn eftersom det alltid finns saker man vill hinna göra eller uppnå innan, man måste nog helt enkelt ta sig läget. :)

Jaja inte för att jag ska ha barn just nu, men det är typ så här djupa funderingar som rör sig i mitt huvud på kvällarna då jag ska sova

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag har något bra svar på den frågan, men det kanske inte du förväntade dig heller. Man måste nog känna själv hur det känns för just dig.
    Jag vill inte på något sätt stressa dig, men sanningen är ju den att vet man att man någon gång i livet verkligen vill ha barn är det ju dumt att vänta allt för länge. För när man känner att nu är jag redo (om man någon gång kan vara helt redo) kan det ju visa sig att det tar flera år innan man kan bli med barn..
    Oj nu lät det som att jag försöker stressa dig i alla fall. Jag hoppas att du kan ta det jag försökte säga på rätt sätt...
    PÖSS

    SvaraRadera